Krabi, Thailand - Part 1

DAY 1

Seperti yang dijanjikan.. ayuk! sambung cerita..

9,April 2011 (Senin) - kami berkumpul di LCCT, KL. aku, yayan & tini datang seawal mungkin.. sempat makan2 di mcD LCCT lagi.. sambil2 menunggu tiga beradik (lyea,baby & adek)..

Namun, sejak azali.. walaupun datang awal.. kekecohan sentiasa ada..

dengan duit belum withdraw..

pastu belum tukar ThaiBaht lagi..

belum beli bateri camera la..

belum beli panadol la..

salah gate la..
lari-lari dengan high heel di air port la..

pintu gate dah tutup la.. (nasib akak Lyea yang cun tu pandai pujuk.. klu nda kompom cuti2 di LCCT, KL ja kami.. hahaha)

Macam-macam hal.. HAHAHA

1.15pm - flight kami pun berlepas.. KL-Krabi ambil masa 1 jam 20 minit sahaja.. Dekat ja kan.. Kalau order makan2 di kapal.. kompom nda dapat kunyah makanan dengan betul.. main telan-telan ja.. serius! nda caya.. cuba tanya adek! hahaha..

Jadi lain kali kalau mo p Krabi.. Nda payah la order2 makanan.. :p

2.35pm (jam M'sia) - kami pun sampai.. lepas beratur panjang cop pasport.. sempat menari-nari depan camera pacik imigresen lagi.. dekat jam 3.30pm baru dapat meloloskan diri dari pacik2 imigresen..

Sedap mengumpat.. sekali pacik imigresen tu pandai cakap Melayu la.. hahaha

info : masa Thailand lewat sejam dari jam Malaysia..

Keluar2 ja.. Ada abang pegang sepanduk nama akak Lyea.. hihi.. sebelum meneruskan perjalanan abang tu bagi briefing2 aktiviti sepanjang di Krabi.. syukur la dapat guide pandai cakap melayu.. ;)

Oh ya.. nama abang si Lyea tu.. abang Rashid.. :p
Seterusnya.. kami pun dibawa balik ke Hotel.. sepanjang perjalanan nda dapat tidur.. walhal badan penat.. masing2 jakun dengan keindahan alam semulajadi di sana..

info lagi : cuaca di sana agak panas.. mesti minum H2o bergelen.. ;)

Timber House, Ao Nang..
Sesampainya di Hotel.. kami disambut oleh receptionist yang comel.. lagi comel dari pelakon Nang Nak la.. hihihi.. (tapi memang dia comel-halus-mulus orang nya..) kami dapat tiga bilik.. so, 1 bilik 2 orang la.. sangat selesa & sangat besar..

Memang kesakaian jua ni.. Macam nda pecaya bayar RM300 ja.. (untuk hotel 3N, service tip-top, 4 island hopping, dinner sedap2, guide sangat la baik.. lagi satu hotel ni nda lokek bagi tuala.. hahahah )

ni bilik aku dengan Lyea..
Puas tengok-tengok bilik dan sekeliling hotel.. tanpa berlengah masa.. kami sepakat nak jalan-jalan dekat Ao Nang Pier.. dari hotel kami menumpang Tuk-Tuk dengan tambang Baht20 / RM2..

Sekitar Ao Nang Pier ni berderet kedai menjual kelengkapan untuk mandi-manda, souvenir, travel agent, kedai makan dari masakan siam, italy, indian, chinese.. (haih macam2 ada.. lagi l yang aku pelik.. di sana berlambak drug shop)

Dan sebenarnya..

Dari hotel ke Ao Nang Pier dekat ja.. Macam dari center point ke wisma merdeka ja.. (cua kamu imagine.. :p)

muka excited naik Tuk-Tuk.. lol
sebahagian deretan kedai di sekitar ao nang pier.. rambang mata ni.. :p

Tepat jam 7.00 pm waktu siam, kami dijemput oleh guide kami.. untuk makan malam.. sepatutnya, BBQ di hotel tempat kami menginap.. namun, atas alasan was-was dengan status Halal-nya.. BBQ diganti dengan dinner di Ao Nang Orchid Resort..

Tarrraaa..!!

sebahagian dari makanan yang dihidangkan.. lebih kurang 20 hidangan.. ;)

photo selingan.. ^___^

aku suka bus stop di krabi ni.. comel2 belaka.. ;)
ok.. to be continued.. papai!  ;)

kay masingan said...

wah siuk oh. baru part 1 suda byk pengalaman ni..:)

Unknown said...

hihi.. siuk kay.. tia menyesal p krabi.. kalau teda aral melintang.. tomolo ada part 2.. bikin draft dulu.. hihihi.. ;)

audeanor said...

Hi Nowriz wah lama x update, sekali update trus gempak. Best oh...kalau sy brabis kali shopping sana. Waiting for part 2 :)

aemynadira said...

uiii patut la lama ko sunyi sepi...sna pula ko thailand..hehe..sawadikap!! :p
best ohh ko p sana...

beaty said...

sawadikap...ok jua pula p krabi kan...dei siok owh jalan2 lihat2 dunia..

bah kasi cepat part 2

Unknown said...

uhuuu sawadi-ka khun nowriz ka..haha i jeles10x! hehe itu ja yg dpt i ungkapkan haha

StellaClaire-Richard said...

Part 2 please ;)

noor haNISAh said...

u, ada contact no abg rasyid tak?? sebab i nak pergi krabi soon. kawan i pon promote this brader sebab pandai cakap melayu. so if u have no dier, please let me know yer. noorhanisah.mohiyeddin@gmail.com

eKa said...

Please let me know contact no abg rashid oso.tq

cik_eka@yahoo.com

hi all,

sorry tak ter-reply..

ini contact no abang rasheed.